arini bape haribulan ek??

Thursday, July 2, 2009

Add. Math ????? arghhhhhh..tidaaakkk....

Selesai sudah kelas yang aku buat untuk adik lelakiku..hari ini subjek apa..Matematik Tambahan..inilah merupakan salah satu subjek yang paling aku tak pernah nak dapat kuasai masa sekolah dulu..maybe skarang pun same jugak kot..berserabut kepala aku tengok nombor..haha..tapi..nak tak nak kene hadap gak la kan..dan sekarang ni tiba plak giliran adik lelaki aku, Muizz, untuk menghadapi saat manis dia belajar Matematik Tambahan neh…kih3..rasekan kau..

Aku sukarela wat kelas untuk dia…aku “sukarela memaksa” dia untuk belajar ngan aku setiap hari…mau tak nye..result exam dia awal tahun humang aih…sangat tak memberangsangkan…fail memanjang..cehh…biler da fail..mak aku pun bising kat dia…dan tak pasal-pasal bising kat aku gak sebab tak tolong adik aku..pikir-pikir balek btol gak..sape lagi nak tolong dia kalo bukan aku..nak hantar tuisyen..mahal da satu hal…dan..aku rase…takpelaa..aku maseh ley lagik ajar dia..aku ader masa dan aku mampu..tapi tergeliat gak ar bijik mata tengok nombor-nombor tuh…memang ngan aku skali la kene study gamaknye..aiyyarkkk..Tapi takpe…demi adik yang tersayang..tak tergamak aku nak tengok dia terjebak dengan golongan yang selalu gagal matapelajaran..

Misi aku sebagai tenaga pengajar adik aku..supaya dia dapat improve subjek Matematik Tambahan neh…aku tak paksa dia untuk jadi pelajar cemerlang Matematik Tambahan kat skolah..sebab aku taw tiap orang ada kemampuan masing-masing..asalkan dia berusaha…selebihnya…tawakal…

Haa..lupe lak aku nak cakap…ni baru Matematik Tambahan jek taw..berlambak lagik subjek len…Math, Chemistry, Physics…bla blaa blaaaa…..gasak ko ler Muizz..aku kerah ko macam askar…blajar la ko ari-ari sampai pandai….hahahaha… moga berjaya la hendaknyer….

Amin…. ;)

2 comments:

  1. dasat tul wat kerahan tenaga kt adik yer.. kihkih.. :p all the best jd cikgu dirumah..

    ReplyDelete
  2. good luck! wak sy da bukak blog sy da :)

    ReplyDelete

rindukan sayer??hubungi sayer di YM..rindu lah sangat...kah3